Wednesday 18 November 2015

Kenali Punca Mata Sembap.








Mata adalah Kurniaan Tuhan yang Cukup Sempurna. Boleh melihat Sekitar dunia dengan penuh nikmat. Wanita memang terkenal dengan mata sembap atau Kantung Mata ni. Malah sangatla Sensitif bila kantung mata ini Semakin Memburukkan keadaan. HuHu.




Apa Punca Dia Yea?. Rutin HARIAN saya ke?..


1)  Terlalu Lama Menghadap Komputer .

2) Terlebih Garam di dalam Badan. Baru tahu Garam boleh menyerap air. 


3) Gemar Menggosok Mata. Ini Memang Habit saya. Konon-konon Comel la bila gosok mata.


4) Menagis Terlalu lama. Bila sampai waktu PMS bukan setakat Menagis Merajuk pun ia. 


5) Lewat Tidur. 




Cara Saya Mengurangkan Sembap Bawah Mata!.






 Timun Sejuk saya letak pada mata dalam 10-20 Minit. Kandungan Air dalam timun dapat melegakan serta mnyerap lebihan air pada bawah mata.









Kentang Hiris Nipis letak bawah mata. Ia juga bagus untuk kurangkan LINGKARAN GELAP pada mata. Sodium yang ada dalam Kentang boleh mencerahkan serta menyerap lebihan Air dalam kantung mata.












Uncang Teh yang tak digunakan jangan dibuang ada kegunaanya. Simpan dalam peti dalam 1-2 Jam. Letakkan pada mata tatkala tengah beristirehat. Sangat Nyaman dan menenangkan.














Bila Saya buat ni, MATA kurang sangat Sembap. Jangan Kata mata tak perlu Diambil dalam soal KECANTIKAN yea. Ia juga salah satu Faktor kita nampak Lebih Menawan. 

Oh YA! SEBELUM terlupa jangan Lupa " Maskara" serta " Eyeliner" dibersihkan supaya mata tak lebam atau ada lingkaran gelap bawah mata. Sembap dan Lebam nampak sangat HODOH bila tidak dititikberatkan.


Selamat Mencuba!.




Alyaa Zainal 
Perunding Jerawat Kecantikan Shaklee
 013-2629310 Nilai,Seremban,Enstek

No comments:

Post a Comment