Monday 9 November 2015

4 Kebaikan Vitamin C Pada Rambut












Seperti yang kita tahu,Rambut adalah MAHKOTA bagi setiap wanita.Kalau boleh, rambut ni memang Perkara No 1 yang akan dirisaukan.Sebab nampak cacat penampilan seseorang jika Mahkotanya Tidak sempurna.Betulkan?

Saya sendiri yang Pakai Tudung pun masih menitik beratkan Soal Penjagaan serta KESIHATAN rambut. Apatah lagi yang FREE HAIR. lagilah selalu buat Treatment mahal-mahal di Salun untuk  nampak CANTIK sentiasa.



Jom Kita Semak 5 Manfaat Vitamin C Pada Rambut. Ada kena Mengena ke?. Ingat untuk Kulit CANTIK je.







  • Membantu Pertumbuhan Rambut.

Antioksidan yang terdapat dalam Vitamin C membantu mengurangkan Radikal Bebas yang boleh menyebabkan rambut makin Menipis dan bercabang akibat Sinaran Uv yang berlebihan.
Ini mengganggu pertumbuhan Rambut secara Semulajadi. Vitamin C yang cukup dalam diet seharian mampu Memberikan Rambut, Yang SIHAT,LEBAT & CANTIK.Antioksidan yang terdapat dalam Vitamin C mampu megurangkan Radikal Bebas.

  • Merawat Kelemumur. 

Kelemumur terjadi akibat Sel Kulit Mati.Ini Menyebabkan Folikel Rambut Tersumbat dan sekaligus berminyak.Pengambilan secara Konsisten bersama Vitamin C boleh melawan Bakteria di Kulit Kepala.Ia juga boleh Merawat Kelemumur dan  Kegatalan Kulit Kepala.

  • Merawat Rambut Gugur.

Kekurangan kelenjar adrenal boleh menyebabkan Rambut Gugur.Vitamin C dapat atasi Kekurangan Kelenjar ini dan sekaligus melebatkan rambut, Kelenjar adrenal adalah kelenjar yang membuatkan Hormon Stabil.

  • Mengatasi Masalah Rambut.

Vitamin C juga boleh merawat Rambut Beruban. Serta mengurangkan gejala Botak pada kaum Lelaki.Vitamin C Amat Penting Untuk Mengatasi Masalah Rambut.








Kesimpulannya. Bukan Nak CANTIK je makan Vitamin C, nak bagi rambut Sihat pun kena makan Vitamin C. Dari Hujung RAMBUT sehingga Hujung KAKI memang perlukan Vitamin. Lupa, patutla dikenali sebagai Vitamin Asas.









Alyaa Zainal
. Perunding Jerawat Kecantikan Shaklee

 ðŸ“± 013-2629310 🚙 Nilai,Seremban,Enstek
  

No comments:

Post a Comment