Monday 23 November 2015

4 Vitamin Penting Untuk Kulit Jerawat.




NUTRISI PENTING UNTUK KULIT CANTIK.





Mesti ada yang korang fikir. Buat apa Vitamin banyak-banyak. Cukuplah 1 Vitamin je,buat apa susah-susah makan banyak-banyak. Leceh la.

Yang Ni memang orang tak faham. Nak cantik, ambil Jalan Pintas, Mudah yela nak kesan yang Cepat. Tapi jarang ada yang ambil Tahu Faktor Pemilihan Untuk Kesihatan Sendiri.

Bagi saya Hasil yang CEPAT kan buatkan kita CEPAT SAKIT. Kena faham, setiap apa yang kita ambil ada Bahan Kimia yang membuatkan Hasil menjadi cepat. Sebab tu Produk Tu MURAH.

Betul Tak?.. ( Shaklee je FREE KIMIA )



VITAMIN PENTING UNTUK KULIT JERAWAT.


#1 -- Vitamin A


Tahu tak Vitamin A ni bekerja keras untuk membantu menguatkan Tisu kulit . Semakin banyak Vitamin A, semakin Sihat Kulit Korang.

Urm, lagipun Vitamin A kawal produksi minyak pada kulit, selain mengurangkan kedutan halus KERANA kandungan " Antioksidan" yang dapat melawan Radikal Bebas.

Yang Sering kita buat tapi abaikan ialah Stress dengan Sinaran MATAHARI. Lagi best Vitamin A ni, die mambantu membersihkan Pori-pori dalam kulit kita. HA, LEPAS TU PORI KITA BERSIH dan sebum pun terkawal.


#2 -- Vitamin B Compleks

Terdapat beberapa Vitamin B yang amat Penting Untuk Kesihatan Kulit. Tahu tak Vitamin ni boleh melawan Jerawat dan membantu menggantikan Sel Mati kerana Vitamin ini Membantu Melancarkan Darah .

Selain Itu, Vitamin ini Menjaga Kelembapan kulit dan Anti Stress. Stress juga PENYEBAB  utama yang buat kulit kelihatan Kusam.



B Complex Shaklee diantara B complex yang Lengkap dalam 1 Biji. Bukan susah pun nak makan B complex. Telan Sebiji. Jom kita Lihat Peranan Vitamin B DALAM kulit yang Sihat.

  • Thiamim ( B1) merupakan ANTIOKSIDAN yang membantu peredaran darah & membntu penghadaman Perut.
  • Riboflavin (B2) adalah PENTING untuk dapatkan Kulit yang Sihat, Rambut yang Cantik dan Kuku yang Berkilat. JERAWAT adalah salah satu tanda badan kekurangan Vitamin B 2.
  • Niacin (B3) memperbaiki peredaran darah.Yang ni bagus untuk Kurangkan Stress.
  • Pantothenic  Acid juga dikenali Sebagai Vitamin (B5) . Terdapat 2 mekanisme yang mana membantu merawat Jerawat.
Yang Pertama :-

Ia mengurangkan saiz pori-pori  mengurangkan peluang Pori Tersumbat oleh Sebum minyak dan Bakteria. 

Yang Kedua :-

Bagaimana Vitamin B5 dapat kurangkan Jerawat?. Ini kerana Asid  Panthothenic meningkatkan pengeluaran Koenzim A yang kemudian mempercepatkan Metabolism Lemak.Ini bermakna bahawa lebih rendah lemak ditolak ke dalam Kelenjar SEBACEOUS.

Lepas tu kan, Pengeluaran Sebum pun dapat dikurangkan. Best Kan!. Memandangkan sebum yang berlebihan pada kulit menyediakan persekitaran yang sesuai untuk pertumbuhan Bakteria Jerawat, Ini Kesan daripada B5 Yang mencukupi untuk menyebabkan bakteria kebuluran & seterusnya mengurangkan terjadinya Jerawat.

  • Pyridoxine atau Vitamin ( B6 ) BERFUNGSI merawat jerawat dengan mengawal paras hormon & pelepasan Prostaglandin. Oleh Itu, Vitamin ini boleh mengurangkan tindak balas keradangan.


# 3 -- Vitamin C Sustained Release. ( Pilihla Vitamin C Shaklee).





Tahukan Yang best Vitamin C ni ada Asid Askorbik . Membantu Melawaskan penghadaman dan mengeluarkan Toksin punca jerawat.

Vitamin Ini juga dapat meningkatkan Imunisasi dan melawan bakteria Punca Jerawat. Antioksidan yang terdapat dalam vitamin C dapat menangkap zat-zat radikal bebas yang dapat merosakkan kulit.

JANGAN culas ambil Vitamin C ni sebab ia dapat melindungi Sel-sel kulit serta tubuh. Yang mana sangat berguna kerana membantu menghasilkan  Kolegen yang dapat mencegah penuaan pada Kulit. Maksudnya Cegah kita dari Nampak Tua.


# 4 -- Vitamin E



Vitamin E Pulak sangat tinggi kandungan ANTIOKSIDAN yang mana sangat berkesan & bertanggungjawab meyerap Oksigen yang dihasilkan melalui Metabolism Lemak. Yang best Vitamin ni dapat memudarkan Parut Jerawat serta mengecutkan Jerawat.

So , tak hiraulah ia menjadi Vitamin Cinta bagi mereka yang nak Bercinta, huhu. Tak lupa jugak, boleh buat Masker untuk bagi kulit nampak Gebu, Licin, Lembut.

Apa YANG akan saya sarankan ialah ambilA SET BASIC DARIPADA SHAKLEE. Harga yang sangat berpatutan sehingga ia tahan lama tau. Tak Rugi dapatkan Nasihat daripada saya.








Alyaa Zainal
 Perunding Jerawat Kecantikan Shaklee 
 ðŸ“± 013-2629310 🚙 Nilai,Seremban,Enstek

No comments:

Post a Comment