Tuesday 15 September 2015

Rahsia Idaman Ramai.


Makanan Sumber Kesihatan & Kecantikan







KENAPA SAYA KATA VITAMIN C PENTING UNTUK SIHAT & CANTIK?


Kulit yang cantik datangnya daripada Penjagaan serta pemakanan yang Sihat serta Sel yang sihat. Semua mesti tahu kan Organ paling besar dan banyak adalah Organ Kulit. Ya Kulit!. Siapa nak Kulit Tak cantik betul tak?..

Semua Nak cantik, Sihat, Gebu, Lembut macam Ala-ala Artis. Tetapi sejauh mana Tindakan kita itu untuk mencapai Impian Yang satu tuh?..

Ramai ambil Mudah tentang Pemakanan serta Penjagaan Kesihatan. Bila Badan Sihat makan Mudahlah kita mencapai Kulit yang diidamkan.

MARI KITA LIHAT APA KEPENTINGAN VITAMIN C.


Vitamin C atau dikenali sebagai " Vitamin ASAS" atau "Ascorbic Asid". Vitamin C ini mudah hancur dalam badan kita. Kita perlukan sekurangnya 7 Biji oren sehari untuk Menampung Keperluan kita. Banyak kan!.Mampu ke kita makan sampai  7 Biji?..


Dalam Vitamin C ada " Antioksidan". Yang mana melindungi Sel Kanser DARI membiak dan mencegah Penyakit Berbahaya. Tahukah Anda, Penyakit adalah PUNCA daripada Pemakanan kita. 

Sebab Itu, Kita dinasihatkan untuk mengambil Vitamin @ makanan Tambahan untuk mengelakkan Penyakit. Bila BADAN kurang Sihat bagaimana nak Cari Duit? Betul?..







Vitamin C adalah sangat diperlukan oleh Tubuh kerana Tubuh kita tidak dapat menghasilkan Vitamin C. Kita hanya akan dapat Vitamin C dalam Pemakanan kita sahaja. Haiwan Seperti Arnab, mampu mengeluarkan Vitamin C, sebab itu Bulu Arnab Cantik.

Ramai Artis mengambil Serum Dan Botox Vitamin C untuk mendapatkan Kulit Yang CANTIK,TEGANG,AWET MUDA.

SEJAUH MANA KEBENARANNYA!. JOM TELITI LAGI!..


Vitamin C membantu PEMBENTUKAN KOLEGEN iaitu sejenis Protein yang disusun untuk menghasilkan Tubuh Manusia.kolegen adalah Sturuktur yang terdiri daripada Tulang, Gigi,Sendi,Otot dan Juga Kulit. Dan Perkataan Kolegen daripada Yunani yang bermaksud " PELEKAT". Dan Atas Manfaat Vitamin Ini Ramai Artis Berkulit CANTIK,AWET MUDA,TEGANG,GEBU.

ITU UNTUK CANTIK. SIHAT PULA BAGAIMANA PULA EA?.


Vitamin ini juga membantu menjaga saluran darah, agar tidak mudah pecah akibat pengerasan salur darah yang dipanggil Metabolism Kolesterol iaitu pembentukam asid hempedu yang penting dalam pemecahan Lemak. Sebab itu, sesiapa yang menghidap penyakit Darah Tinggi digalakkan mengambil Vitamin C agar mengelakkan diri terkena Strok @ Sakit Jantung.


Penyakit Skurvi adalah kekurangan Vitamin C. Sesiapa yang selalu dapat pendarahan dalam darah, gusi berdarah, lebam, serta luka lambat sembuh itu petanda KEKURANGAN VITAMIN C. Jelas Sekali Vitamin C umpama Pelekat yang membuatkan sel-sel dalam badan ataupun tisu -tisu dalam badan melekat antara sendiri untuk Tidak Mudah Koyak..

Masih Berkira Untuk Mengambil Vitamin C. Fikirkan. Yea, Vitamin C Shaklee antara TERMURAH apabila SEBOTOL mengandungi 180 Biji dan 1 Biji hanya RM 0.50 tahan sehingga 6 bULAN.

BERMINAT?. Boleh dapatkan melalui saya ea. Terima Kasih.




Alyaa Zainal
. Perunding Jerawat Kecantikan Shaklee
 ðŸ“± 013-2629310 🚙 Nilai,Seremban,Enstek



No comments:

Post a Comment