Wednesday 16 September 2015

Atasi Lapar sewaktu Haid Dengan Mudah



Bila cakap bab Makan ni, mesti time period atau Semasa atau sebelum memang NAFSU MEMUNCAK. Nafsu makan tau,bukan nafsu lain. Dah makan tapi nak makan lagi. Tetiba mesti rasa kita Gemuk. 

Aishhh!Masalah ni sebab tak boleh nak kawal diri bila Nafsu makan tu asyik nak je. Azam kata jangan makan banyak-banyak nanti Gemuk.Sudahnya, benda tu bagai angin lalu.


Betul tak?ada sesiapa Mempunyai Masalah yang sama?. Sila Angkat Tangan. Dan kita akan bersama-sama mencari jalan Penyelesaian. Semoga Apa yang kita bincangkan menjadi Panduan Agar kita bersama-sama Sihat dan Fit.








 Perempuan memang mempunyai Hormon yang banyak.Dan disebabkan KELEBIHAN itu setiap bulan Nafsu serta Mood Swing akan berubah-rubah. Lelaki pun tak faham kita kan. Ini kan pulak kita sendiri. Sehingga ada yang tegur " Tahulah,Period Tak kan tak boleh kawal".  Sentap Mak Nak oi, sebab kami sendiri tak tahu kenapa jadi macam tu. Kadang-kadang terover sensitif.




1) Sediakan Buah yang mempunyai Serat seperti Buah Epal serta Pir dan makan setiap kali waktu Hidangan Nasi ( Contoh Lunch,Teatime dan Dinner). Serat akan membuatkan kita kenyang lebih awal.



2) Magnesium yang BERKURANGAN akibat pendarahan yang banyak membuatkan kita kehilangan tenaga. Oleh itu,disarankan mengambil MAGNESIUM semasa Proses Haid Berlangsung. Sekali gus magnesium akan mengurangkan Senggugut yang dihadapi. ( Oh Ya saya ambil Ostematrix Shaklee yang mana Kalsium yang lengkap dengan Magnesium).


3) Sentiasa Minum Air untuk mengelakkan keinginan untuk makan.




4) Bersenam untuk menjadikan Cergas dan ELAKKAN berat bertambah..




5) Kudapan ADALAH daripada sumber SERAT. ( Ambil Cinch Shake untuk elak Lapar lagi dan Lagi).. Selalu kami makan biskut JACOB,KURMA,KISMIS,ROTI GANDUM.




6) Ambil Sarapan dengan Sumber Protein.




Semoga Bermanfaat yea!..




Alyaa Zainal
. Perunding Jerawat Kecantikan Shaklee
 ðŸ“± 013-2629310 🚙 Nilai,Seremban,Enstek


No comments:

Post a Comment