Friday 11 September 2015

Betul Ke Shaklee MLM?.














MLM adalah Multi Level Marketing yang mana sangat terkenal di Malaysia dan juga Negara LAIN.Bila dengar je MLM ,Mesti ada diantara kita sangat Frust BILA vitamin kesayangan adalah daripada Bisnes MLM ataupun Bisnes Shaklee ADALAH MLM.

Kenapa perlu risau SEDANGKAN kita sendiri tahu MLM Shaklee adalah PATUH SHARIAH.So relaks jela jangan kelam kabut. tension. Chill Bro!..


Relaks Ke Bila MLM banyak MENIPU,Skim cepat kaya, Meeting sampai larut malam abaikan keluarga dan ada yang lagi teruk Berhutang sana sini. Tetapi HASIL tiada..




Kenapa BISNES SHAKLEE MLM yang ikut SHARIAH?



1) Produk Shaklee mengikut Shariah apabila Produk dan Kualiti memberi manfaat kepada orang ramai. Bukan hanya sekadar omong kosong ataupun kabur kualitinya MALAH Shaklee mempunyai LANDMARKS sendiri dan LADANG sendiri.

2) Kajian RnD yang menelan Berbilion setiap tahun Hasil Keuntungan Shaklee di buat setiap tahun untuk memantapkan Kualiti serta Keberkesanannya.

3) Produk MLM mestilah datang dari mutu manfaat setiap produk BUKAN hanya mengaut KEUNTUNGAN sahaja dalam masa JANGKA PENDEK.

4) KOMISYEN diberi kepada setiap PENJUAL PRODUK yang dinyatakan secara jelas.( Cash tau,setiap bulan melalui jualan kita).Komisyen adalah HAK PERSENDIRIAN bukan orang ATASAN dapat senang-senang Buta buta GOYANG KAKI.
Sendiri Usaha Sendiri Dapat.

5) So far, saya tak nampak pun "Money Game" yang diomokkan oleh Bisnes MLM. Shaklee hanya fokus kepada Manfaat Produk serta Perkhidmatan Kesihatan. Bukannya Semata Duit. Okeh!.

6) Ini Membuktikan Shaklee adalah MLM yang memasarkan sendiri Produknya . Tiada Artis yang menjadi DUTA. Malah yang menjadi Duta ADALAH PENGGUNA sendiri. Best kan!.. huhu.

7) Harga Produk yang lebih MURAH. Yang mana sebagai contoh :-

Vitamin C Sustained Release 180 Biji ( Tahan 4-6 Bulan) = RM 93.
Alfafa  330 Biji  ( Tahan 2-6 Bulan) = RM 54 




Lagipun Menjual Harga Yang tinggi dalam Islam adalah tidak digalakkan. Ibarat macam menindas orang lain.

8) Shaklee diistiharkan "BEST MLM" dalam " Produk Nutrisi" oleh Brandlaureate pada tahun 2014-2015. Selain itu, Syarikat Pertama yang diikitiraf sebagai " Climate Neutral & Offset Its C02 Emissions.

Fuhhh!.. Selamat kan. Sebenarnya MLM tak salah, yang salah adalah ORANG YANG SUKA MENINDAS ORANG LAIN.

Dan ini jugak salah satu sebab saya SETIA bersama Shaklee. Kami menggunakan Shaklee bukan hanya untuk Bisness malah untuk mengeratkan Silaturrahin serta Mencurahkan Ilmu Marketing yang sedia ada. 


Sekian, Salam Sayang,






Alyaa Zainal
. Perunding Jerawat Kecantikan Shaklee

 ðŸ“± 013-2629310 🚙 Nilai,Seremban,Enstek










1 comment: