Monday 21 September 2015

Kembara Percutian Keluarga

HOLIDAY GET AWAY

Cuti Malaysia baru-baru ini kami Sekeluarga pergi Mengembara Ke LANGKAWI. Selama 4 Hari 3 Malam kami disana. Terima Kasih kepada Kawan Bisnes saya Kak Suzie yang banyak membantu mencari HomeStay serta Kereta Sewa yang berpatutan. Terima Kasih merealisasikan impian bercuti kami.

Kami Menggunakan Penerbangan Air Asia dan flight kami Awal pagi dan terpaksa Delay SELAMA 2 JAM.Nasib pagi tu lepas Subuh Shake ESP so,tak da la lapar Sangat. Kami sampai LANGKAWI pun dah Tengah Hari.

Muka Tahan Sabar Sebab Flight Delay

Macam-macam Aktiviti kami Sepanjang Percutian Kami. Ini Baru Betul-betul Bercuti. Rugi rasanya bila TAK hayati percutian tu. Dan Alhamdulilah Mak Dan Ayah Performance sangat Mantap. Hasil BerShaklee sebelum Nak pergi Holiday.

HARI PERTAMA kami Shoping COKLAT yang sangat Banyak. Letih tengok. Masa ni RM 500 habis. Baru SEHARI Cik Kak oiii!. Belum ESOK LUSA. Tapi Penyakit Shoping tidak dapat dibendung. Hehe. TAKUT tak da sape larat nak ANGKUT naik Flight.

HARI KEDUA. Kami Pergi Underwater World yang mana teringin nak tengok Dasar Laut dan PENGUIN.  Macam-macam Jenis IKAN macam-macam Spesis. HEHE. Teruja memang ada lak. Mulut Bising dan Tangan tak lepaskan peluang Snap Gambar Ikan-ikan tu. Rasa Geram nak je Usik.
Penguin Pun manja. Rasa nak PELUK je.

Syok Sendiri Selpie.

Sebelah Petang Kami eprgi CABLE CAR. Jangan kata " Tak Gayat ke". Seyes gayatla tapi kami ok je. Siap Selfie, Gerak sana sini lagi.Ayah Tukang Layan Anak die Selpie sana sini.

Hari Ke Tiga kami Memulakan Island Hoping. Serius Teruja,dan baru adventure. Hehe. kesian Mak letih Litak, Tapi berbaloi. Mandi Laut Di Beras Basah serta Tengok Helang Makan. Time Ni Sunburn Sikit. Nasib La kulit Hitam Manis, Tak da la Nampak sangat. Sebelum Island Hoping Makan Vitamin C Dan Sapu Sunblock . Cegah Penuaan Sebelum Tua.Hihi.

Hari Terakhir,Kami Berangkat Pulang. Muka senyum Puas. Letih tu BERBALOI bila Pertama Kali Family SPORTING nak buat Adventure Aktiviti. . Yeah.. Ini adalah Percutian Last saya Sebelum Berkahwin. Memang Berbaloi bila ,masa digunakan untuk Spending dengan Family.

Nota : Duit Boleh Dicari. MASA tiada nilai untuk DIGANTI..