Tuesday 8 December 2015

Semak Kandungan Produk Kecantikan










Jangan main bedal je tau pilih Produk ni. Sebaiknya biarlah ada Ilmu sikit supaya berhasil dengan Pelaburan yang kita laburkan. Janganla nak"  Murah " sanggup ketepikan Kualiti. Berpada-pada yea!.


Vitamin adalah Zat kepada kulit kita agar kelihatan Cantik,Sihat, Bermaya, Bukan makan Sayur je, Buah pun perlu tau.

Jom SEMAK!..



  • VITAMIN A

Sangat baik kerana dapat menyokong fungsi perkembangan & pertumbuhan Sel-sel kulit. Kekurangan vitamin ni boleh menyebabkan KULIT KERING, BERSISIK. 

Vitamin A juga merangsang pembelahan sel pada kulit dan meningkatkan fungsi sel-sel yang mengandungi kulit. Selalu ada pada Pelembab kulit.

SARI PATI Vitamin A dikenali sebagai Reti A, Retinal atau Retinoid.


  • VITAMIN B


Sangat baik untuk menjaga kelembapan kulit. Zat Panathenol yang dihasilkan daripada Vitamin B adalah satu-satunya zat daripada Vitamin yang dapat disapukan pada bahagian luar kulit dan diserap  sehingga ke lapisan kulit bahagian dalam.

Sangat bagus, dalam menjaga keseimbangan sekali gus menjaga kelembapan kulit.


  • VITAMIN C


Kebaikan Utama adalah mengurangkan kerosakan sel dan dapat menguatkan jaringan kolegen.Ia bertindak melawan radikal bebas seperti sinar matahari dan pencemaran udara. 

Vitamin C berfungsi sebagai penangkap zat-zat radikal tersebut dan melindungi sel-sel kulit. Selain, itu ia dapat menggerakkan aktiviti sel kulit dan membantu pembentukan jaringan kolegen iaitu buatkan kulit lagi anjal.


  • VITAMIN E


Berfungsi sebagai penangkap zat radikal dan memperbaiki kelembapan kulit.Vitamin E dapat mempertahankan ketegangan dan membuatkan kulit tidak mudah berkedut kerana vitamin ini sangat baik untuk kulit sensitif.





Nota #  Risau nak cari kat mana Vitamin ni?. Leceh nak tengok 1 satu?.. Apa kata cuba Vitamin Shaklee. Saya dah cuba. Memang Jimat dan Super Jimat.. Nak order jom!.



Alyaa Zainal
 Perunding Jerawat Kecantikan Shaklee 
 ðŸ“± 013-2629310 🚙 Nilai,Seremban,Enstek

No comments:

Post a Comment