Wednesday 30 December 2015

Saya Tak Normal







Semasa Sakit. Cuba Pendamkan Kesakitan Tu.


Awal Tahun 2013, saya disahkan Sakit. Saya tak normal macam yang lain. Hati mana yang tak sedih bila Allah tarik nikmat kesihatan saya. Se awal umur 21 tahun Allah berikan Kesakitan itu dan baru dikenal pasti.

" Cik, Alya tak normal macam orang lain. Tapi tak seteruk la. Cik masih muda. Boleh amalkan apa yang akan saya berikan nanti"..

Mak ayah, sendiri terkejut. Siapa tahu kan, saya macam tu. Saya cuba senyum. Tahan sakit itu sehingga berbulan rasanya. Sehingga saya kalah, terus dirujuk kepada Pakar Ortepedik.

Ia Skioliosis Tahap 1. Tapi kesakitan cukuplah , tak mampu untuk di tanggung.


Sekali Imbas tengok macam tiada apa-apa. Bila dengan Pembaris baru nampak lengkung.




Apa Nasihat Doktor Pada saya ? ..


  • Jaga Postur Badan
  • Jaga Berat Badan.
  • Minum Susu untuk tampung kepadatan tulang.

SUSU???.. Macam mana nak telan sedangkan saya tak suka susu. Benda yang susah untuk saya ubah. Tapi saya tetap cuba minum Susu Omega campur dengan Milo. Mahal?. Tolak tepi bila dah sakit.

Dari situ saya mula " Berdiet ". Bersenam , Aerobik dan lain-lain lagi . Sehinggalah Kakak saya kenalkan dengan SHAKLEE. Masa tu saya ambil masa yang lama untuk beli Shaklee. Sebab?. Harga die Beratus. Hehe..

Siapa Tahu Rezeki Allah bagi, Allah mudahkan saya dapatkan Shaklee. Masa tu tiada GST lagi. Maka dengan RM 100 saya dapat . Selepas Beberapa bulan memang saya dapat kesannya. Alhamdulilah ,.


Kesakitam?... Dah kurang. Saya suka. Boleh akif macam biasa dan boleh lompat-lompat macam biasa. Cuma stil kena jaga-jaga. Doktor pun lama saya dah tak jumpa.

Cakap Pasal Jumpa Doktor.. Saya pun tak nak jumpa doktor. Sebab malas nak tunggu lama-lama. Hospital Kerajaan biasalah. [agi datang tengah hari baru dapat jumpa. Itupun tak sampai 10 Minit Jumpa.

Saya decide cuba Shaklee. Biarlah berhabis duit , asalkan Kesihatan saya sempurna macam yang lain.
Walaupun hakikat saya tak normal macam orang Lain. Tapi saya cuba ikhtiar untuk jalani rawatan Tradisional @ Rawatan Alternatif.


Semuanya Rahsia dari Allah.  








Alyaa Zainal Perunding Jerawat Kecantikan
 Shaklee 📱 013-2629310 🚙 Nilai,Seremban,Enstek

No comments:

Post a Comment