Wednesday 9 December 2015







Saya baru tahu, biji anggur banyak khasiatnya. Selalu kita buang je kan biji anggur ni. konon takut tercekik & sebagainya. Rupanya banyak Khasiat die.

TAHUKAH KORANG?..


Anggur tanpa biji tu adalah Anggur kacukan dan dah disuntik agar sedap dan sebagainya. Urmmm, macam-macam la sekarang ni. Takut nak makan!.





lagipun Vitamin E ni memang TERKENAL untuk kulit cantik, sebab kaya dengan Antioksidan. Sangat bagus bila digabungkan dengan Vitamin C UNTUK dapat hasil yang SUPERB!..


  • Memudarkan Parut Jerawat
  • Mengecilkan Pori-pori wajah
  • Menggebukan wajah
  • Naikkan seri Wajah
  • Mencerahkan kulit muka

Lagipun Vitamin E yang saya ambil memang BEST. Boleh buat MASKER tau. hehe. Saya guna Vitamin E Shaklee. Jimat kan. 

Kenapa saya pilih Vitamin E Shaklee?..  Kejap saya terangkan..

PERBEZAAN VITAMIN E SHAKLEE



  • Mengandungi " Selenium "  yang memberi kesan yang Optimum pada kulit. Tanpa  "selenium" mengakibatkan ia bertindak sebagai Toksin dalam jangka masa panjang.
  • Diambil daripada ekstrak biji anggur yang mempunyai pelbagai kesihatan.
  • Kuasa Pelifenol adalah 20 kali lebih baik daripada Vitamin C. Minyak Biji anggur amat berkesan untuk awet muda  & memelihara kecantikan. Juga menguatkan sistem imunisasi, serta menganjalkan kulit.
  • Oligomeric Proanthi Cyanidin ( Salah satu Phenol ) bertindak memelihara tubuh daripada tua sebelum masanya. OPC juga terikat dengan kolagen. Procyanidin yang ada dalam Vitamin E membantu  kulit lebih elastik dan membuat anda nampak lebih muda secara semulajadi.

APA ITU " SELENIUM" ?


  1. Mineral Penting dalam mengaktifkan enzim antioksidan.
  2. Melindungi Tubuh daripada Kanser.
  3.  Merangsang aktiviti sel-sel darah putih.




Patutlah "ramai" suh makan ni untuk lindungi diri daripada Kanser. Sebenarnya dalam tubuh kita ada je Sel Kanser, sama ada aktif dengan tidak sahaja.

Saya selalu buat Masker campur dengan ESP . Memang best. Lembut je rasa lepas tu. Saya buat masker untuk kurangkan Muka Berminyak. Bagi flawles gituh.. awwww!.. hihihi..







Alyaa Zainal Perunding Jerawat Kecantikan Shaklee 
 ðŸ“± 013-2629310 🚙 Nilai,Seremban,Enstek

No comments:

Post a Comment