Friday 9 October 2015

Pentingnya Makanan Tambahan.








Kenapa SUPLEMEN penting?.


Dulu memang tak berapa penting. Tapi sekarang Sakit tak kira Usia, Tempat dan Kesihatan. Pencemaran serta Bahan Kimia yang Semakin mengancam KESIHATAN semakin menjadi-jadi.
Tak risau ke, Makanan kita dicemari Oleh, Baja Kimia dan Racun Serangga?. Apa Tindakan Kita dalam KEHIDUPAN SIHAT?




1)  Badan Kita ni sering terdedah kepada RADIKAL BEBAS. Apa tu yea? Radikal bebas kita dapat melalui Asap Rokok, asap kenderaan dan melalui udara. Serta Bahan kimia daripada barang keperluan.

Tahu tak?
2) Badan kita perlukan dos yang tinggi bagi sesetengah nutrien.Hakikatnya nutrien hanya boleh didapati dari pemakanan yang SIHAT,BETUL.


3) Buah-buahan yang kita beli tu adakah NON GMO?. Anggur dan tembikai ada biji tak?.Yang ada biji itulah sebenarnya NON GMO. Khasiat Biji Anggur adalah penuh  dengan ANTIOKSIDA yang melindungi Sel daripada Kanser.

4) Gangguan penyerapan nutrien dari makanan,akibat dari pengambilan KAFEIN,GULA dan GARAM berlebihan. Sebab itu mana yang makan Vitamin TIDAK DIGALAKKAN ambil bersama Kafein ( Teh, Kopi,Nescafe).

5) Kehilangan nutrien dalam makanan,terutamanya di kedai makan,restoran makanan segera,masak terlalu lama dan sebagainya.





Salam Ilmu, Semoga Bermanfaat..


Alyaa Zainal
. Perunding Jerawat Kecantikan Shaklee

 ðŸ“± 013-2629310 🚙 Nilai,Seremban,Enstek

No comments:

Post a Comment