Monday 26 October 2015

Back To Basic Tip Kekal Cantik Semulajadi




Back To BASIC !......


Langkah MUDAH untuk merealisasikan impian Setiap Wanita yang berkeinginan untuk CANTIK. Nak CANTIK tak semesti barang MAHAL dan mengambil masa yang lama nak lihat hasilnya.

Sebenarnya, untuk memiliki Kulit Yang CANTIK serta Rambut Yang Sihat hanya amalkan RUTIN BACK TO BASIC yang bukan sahaja mudah tapi harus menjadi Rutin Setiap Wanita untuk terus kekal Cantik.







Untuk Muka Berseri, racik buah anngur dan gosokkan pada kulit wajah.Menurut Regine Berthelot,Ketua Pakar Estettik di Caudalie Vinothetapie Spa,New York,jus asid dari buah anggur menagndungi kuasa pengelupasan semula jadi.


Untuk Mata Segar, gunakan timun yang disimpan di dalam peti dan hiris nipis untuk menghilangkan kesan sembap bawah mata akibat letih.Sapu di bahagian hujung mata dan tepi hidung.

Hilangkan kesan cela atau parut dengan menggunakan dua bahan hemopati yang telah digunakan sejak dahulu seperti anti-radang arnica dan anti bakteria dengan tea  tree oil.

Pelembap Wajah Dan Masker, pastikan kulit wajah sentiasa dilindungi dengan menyapukan pelembap menggunakan ekstrak teh hitam sebelum menggunakan krim pelindung matahari (Sunburn).

Jadikan masker lebih berkesan dengan menyapukannya di dalam bilik mandi kerana stim dari air panas dapat membuka liang pori-pori dan memudahkan liang pori terbuka dan memudahkan bahan masker meresap masuk ke dalam kulit.







Rambut Sihat,gunakan minyak Zaitun Asli bagi mengelakkan rambut rontok,kering dan bercabang.Ia juga membantu agar rambut mudah diuruskan dan mengelakkan keguguran.

Kerinting Tanpa Alat Penggulung, gunakan alternatid lain dengan menggunakan moose rambut,pilih yang lembut dan tidak begitu kuat bahan kimianyauntuk menghasilkan rambut yang kerinting dan beralun.

Rambut Mudah Urus, gunakan minyak organik argan dan sapu ketika rambut masih lembap.Ia akan buatkan rambut berkilat dan tidak membuatkan rambut jadi berat malah mudah untuk diurus.


Alyaa Zainal
. Perunding Jerawat Kecantikan Shaklee
 ðŸ“± 013-2629310 🚙 Nilai,Seremban,Enstek



No comments:

Post a Comment