Saturday 29 August 2015

My First Experience. Snorkeling Time.


Pengalaman Bercuti tempoh hari sebelum Menyambut Bulan Puasa. Teruja. Sangat Teruja. Apabila Full Sponsered. Haha. First Time, naik Kapal Terbang, memang gayat, Persiapan memang disiapkan awal-awal agar tak kelam kabut dihujung masa Berlepas.



REDANG I COME!!!



 Masa Kami Tiba di Pulau Redang ini Hari dah Masuk Zohor. Dan belah petang kami, Terus mulakan aktiviti Snorkeling. Bilik Penginapan sangat BEST!!.. BESAR LUAS.. Oh Sebelum Terlupa, kami Menginap di Hotel Redang Beach Resort,Kemudahan sangat best dan suasanyanya sangat tenteram.

Sesuai untuk orang yang perlukan Privacy atau nak hilangkan stress.Sebab ia jauh dari kesibukan kota. Untuk Pengetahuan,barang-barang dipulau sangat Mahal. Jadi kene stanby duit lebih sikit.Mana tahu nak beli Buah Tangan ke kan.




Sementara Tunggu Bot sampai kita Selfie dulu.

Sempat LAGI senyum masa Snorkeling.


Kami Snorkeling dari Pagi hinggalah Petang.TAK HITAM ke,Kene Sunburn?.. Semestinya TIDAK.Sebab dah pakai SunBlock Jenis " Sunplay SPF 130", dan Vitamin C Sustained Realease.Bertindak sebagai Tabir Suria dari dalam.Lepas dah habis Snorkeling,cepat-cepat sapu Alovera untuk elak Kulit mengulupas serta Kekal Lembap. Waktu, ni Cuaca SANGAT PANAS"..

Selama 3 Hari di Redang .,adalah sesuatu yang SANGAT indah UNTUK DIINGATI.Pengalaman Pertama bila dapat Snorkeling dan Menyelam hingga ke dasar laut,Melihat ciptaan Tuhan yang sangat UNIK,MEMPESONAKAN hati saya.WOWWWW..

Sebelum KAMI berlepas balik,Sempat juga Melawat Masjid Kristal dan Solat Zuhur Serta Asar. SANGAT RAMAI orang yang Melawat Masjid Kristal.Seni Bina yang sangat Unik,.Hebatnya kurniaan akal yang diberi oleh Allah.

NotaHati ~  Seminggu Cuti Sebab nak pergi Bercuti.Persiapan Macam-macam dibuat.Hehe. Excited terlebih.


Salam Sayang,
Alyaa Zainal
Pengedar Sah Shaklee Anda,
013-2629310


























No comments:

Post a Comment