Thursday 27 August 2015

Betul Ke Soya Shaklee daripada SUSU KELDAI??





soya shaklee daripada Kacang Keledai
Inilah Kacang Keledai.

"Soya KELEDAI bukan KELDAI "


Kacang soya adalah daripada kacang " Jenis Keledai".. KELEDAI ye bukan " Keldai" BINATANG tu yea. Jangan Silap sebut. Ada yang Fobia nanti. Hihi.Kacang jenis ini selalu dipilih untuk membuat soya. 

Kenapa Kacang Keledai dipilih Bukan Kacang lain?.


Kacang Keledai adalah salah satu tanaman yang menjadi bahan UTAMA makanan daripada Penduduk Asia Timur seperti Kicap, Tahu, Tempe. Ini adalah Peninggalan Zaman Sejarah dulu yang mana Kacang Keledai ini sangat Kompleks sehingga menjadi sumber PROTEIN yang UTAMA.

Manfaat Kacang Keledai Selain Di atas ?


Ok. Begini. Kacang jenis Keledai ni adalah jenis yang "Bergizi" yang mampu Mencegah Kanser,Menurunkan kadar gula ,serta Mengurangkan Kolesterol. Selain Itu,menjaga Sistem Saraf,Menjaga pertumbuhan serta Menjaga Janin Dalam Kandungan.Perkembangan Saraf yang baik akan membantu mencergaskan otak bayi serta pertumbuhannya.

Kacang Keledai adalah sangat Kompleks. Ia mempunyai Vitamin E, Vitamin K dan Vitamin B yang membantu menjaga Wanita Hamil untuk tetap Sihat dan Cergas sepanjang Proses Kehamilan.

Lagi Bagus Kacang Ini adalah Sumber Protein yang tinggi yang memberi Sumber Tenaga dan cergas berpanjangan. Selain itu juga, kacang ini boleh buat kita berasa "Kenyang" sepanjang masa.Bonus sape yang nak kurus ambillah Kacang Keledai ni. Ini Kerana Vitamin B mampu mengubah Karbohidrat kepada Tenaga secara perlahan-lahan.



.


fuhhhh.. Korang Mesti Lega bila dapat tahu Susu soya daripada Kacang kELEDAI bukan SUSU KELDAI. Semoga ia bermanfaat untuk semua. Next eNTRY iolss akan kongsikan macam mana nak pilih Minuman Soya yang Berkualiti bagus Untuk KESIHATAN. ok Bye,, wassalam.




Pengedar Sah Shaklee  1142263
Alyaa Zainal  013-2629310







No comments:

Post a Comment