Friday 28 August 2015

Kenapa Protein Penting


Kepentingan Protein 


Protein adalah Sumber penting melebihi Lemak,Karbohidrat, Serta sumber khasiat terbaik. Tahu tak yang badan kita daripada Protein. Sebanyak 25 % adalah daripada sumber Protein. Tak Faham lagi? Tak Clear?.. Ok Macam Ni..


Sel -----------> Tisu --------------> Organ-----------> Sistem Manusia




Untuk sel terbentuk Perlulah Mempunyai PROTEIN. Tanpa Protein yang mencukupi maka Sel tidak dapat berfungsi dengan baik. Atas sebab itulah kita semua kerap sakit. Untuk lihat tahap kualiti Sel kita tengok cara pemakanan kita.Adakah Cukup semua nutrien yang badan kita perlukan.

Jika Kita kerap "Jatuh Sakit" maka, keperluan Protein serta Keperluan Nutrisi kita kurang. Anda Perlu makan MAKANAN yang berkhasiat serta bergizi. 

Habis Tu, Kita makan Ayam,Daging Tak Cukup Ke??


Ha ini kita semua terlepas pandang.Mungkin kita lupa dan tidak diingatkan. Protein akan musnah pada suhu yang tinggi. So, makanan yang kita makan itu adakah cukup proteinnya hanya 6% sahaja Protein yang kita dapat hasil daripada Pemakanan kita. Sia-sia je kan?.. So kita kena topap dengan cara Ambil Protein dari Sumber lain?. Sebagai Contoh,Senang dan Simple Saya hanya ambil Protein Shake setiap PAGI.

Protein akan Buat Kita rasa kenyang lebih lama dan memberi tenaga untuk permulaan hari kita. Sebab tu Protein digalakkan ambil semasa Sarapan. Tengok Orang BARAT , Sarapan dengan Telur separuh masak,serta Cereal Ringkas.

Pengambilan Protein Di awal pagi secara konsisten akan Membuatkan Otot kita kuat dan pejal selain Pembakaran Lemak akan berlaku. Sebab itu siapa nak DIET perlu ambil Protein pada waktu pagi. Heheh.. Macam Yogurt,kEJU,Daging Merah,Telur dan Sebagainya.


Salam Sayang. 

Alyaa Zainal , 013-2629310
Pengedar Sah Shaklee 1142263


No comments:

Post a Comment