Thursday 28 January 2016

Perempuan Ada 9 Nafsu dan 1 Akal.



1 RATIONAL 9 EMOSI = 9 EMOSI 1 AKAL


Semua maklum yang PEREMPUAN ada 9 Nafsu 1 Akal manakala  LELAKI ada 9 Akal serta 1 Nafsu,.

HA yang ni " Fakta " yang selalu lelaki nak  bantah sebantahnya. Saya pun tak paham. Ada gak berbalah dengan kawan-kawan. Nak juga menangggg!. Geramm. Grrrrrr!

Oklah, Lelaki memang EGO bab-bab ni. Nak terangkan sikit " Kenapa Allah tu Cipta manusia macam tu". ( Serabut Pikir pasal Korang ni)


Lelaki,

Ni ada 9 Akal yang bermaksud 9 RASIONAL. Sesuai sebab lelaki lebih Rasional serta  tegas dalam membuat keputusan walaupun erti kata tengah marah.

Perempuan ? Kalau Marah, Stress, Emosi?.. Macam mana?. Semua nak Ungkit..

Kena faham walaupun lelaki tu " Hampeh " , Mereka adalah yang dicipta oleh Allah untuk menjadi Pemimpin dan Pelindung Perempuan.

Paham Tak?.. Walaupun Saya tengah " Emosi" ( tak setuju pun, sebenar) saya cuba telan FAKTA hukum ALAM ni!. Wakakakkaka..





Perempuan,..

Pulak maksudnya  9 Emosi 1 Naluri . Sebab apa ALLAH bagi kita Special dari lelaki. Kadang-kadang kita terlupa. Cer tengok Mak kita, tenung die rapat-rapat.


Emosi perempuan ni kuat. Walaupun kita ni di mata LELAKI, adalah Kaum yang LEMAH. Tapi bab EMOSI memang kita MENANG. Horehhhh!..

That Seway, Perempuan bab tanggjawab Isteri dan Ibu die boleh buat. Bayangkan Mak kita. Tengah sakit pun boleh Masak, Buat Kerja. Inikan pulak , mengandung 9 Bulan.


Allah beri Perempuan Special Bab Emosi.... Dan lelaki Win dalam Rasional..


Okey?.. Hihi... Fikir dari sudut Posotif yea..


TAPI KALAU STRESS jugak tak dapat terima ape nak buat?..

Meh try B Complex Shaklee.. lariksssssss...






















































Alyaa Zainal Perunding Jerawat Kecantikan Shaklee 📱 013-2629310 🚙 Nilai,Seremban,Enstek

No comments:

Post a Comment