Wednesday 27 August 2014

Cinta Dan Shaklee..


Malumlah muda belia remaja bila baru nak naik dewasa macam2 dugaan la.Itu Inilah.Kalau dulu putus cinta happy jer sebab busy dengan keje dan banyak benda nak buat.lagipun x duduk dengan family.so enjoy keluar sana sini smpai tgh malam.

Masa tu x kenal pn MAKANAN ROHANI.. since join Shaklee ni bukan sahaja DUIT kene pikir tapi the basic in shaklee adlah HATI.
bagaimana nk ALLAH bagi rezeki plus ketenangan tu.Dari situ mula lah belajar dekatkan dengan MAKANAN ROHANI.

Makanan Rohani untuk Shaklee adlah MASTERCHECKLIST.sgt menyentuh hati saya.Shaklee bukan BISNES yg mementingkan duit TETAPI seimbangnya ilmu agama dan akhirat,sgt speechless when join this bisness actualy.Kehidupan sangat bermakna dan lebih tenang dari sebelum.

Bermulalah kehidupan dalam Shaklee,..

Join shaklee mase bulan mei 2014.Mase tu mmg macam2 masalah.Lagi2 putus cinta.So master checklist ni lah yg banyak bagi saya semngat..Solat dan zikir2 serta surah2 yang memberi kita lebih tenang dengan bisnes,Kira 2 in 1 lah bila buat bisnes,hati makin mantopp..serah pada allah and then doa dan tawakal.

Rezeki makin melimpah


Alhamdulilah syukur sgt apa yg ad rase dah memadai.Rezeki bukan hanya pda duit tapi kesihatan mak ayah,diri sendri dan org lain.Kadang2 Allah jadikan dugaan untuk melihat sejauh mana hambanya bersyukur.
Ape yg Allah beri tu ad hikmah.So teruskan langkah,muhasabah diri.


Rasa Cinta Itu Anugerah Ilahi.

Masa tengah happy dengan bisnes Allah kirimkan seorg hamba pada saya untuk mengubati hati saya lepas putus.Pada mulanya mmg dh serik tetapi die berjaya menyentuh hati qaseh.Lepas 4 bulan baru die bagitau kami hanya kawan.So agak2 nak meroyan x waktu tu?... Positif kan diri,qaseh ingat Allah ad,kawan2 ad,bisnes and bis grouping ada..Lastly menagis jugak sebab sedih.Tapi sekejap je sebab balik pada basic hati kita our MAKANAN ROHANI.. Yes mungkin Allah tahu yang terbaik buat kita..

Kesimpulannya ialah. Allah kirimkan mereka pada qaseh utk lebih KUAT dlm kehidupan.Sekaligus kuat dalam bisnes.. Allah, mmg qaseh SYUKUR, sgt dpt kawan2 yg bagi dorongan,Kekuatan..
Dan,..
Disini qaseh selitkan doa dan video untuk awk2 semua..


Doa Jika aku jatuh Cinta



Bismillahirrohmanirrohim.......

Ya Allah jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..

Ya Muhaimin jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar aku tidak terjatuh dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu..

Ya Rabbul Izzati jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu...

Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu..

Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan,jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dlm perjalanan panjang menyeru manusia kpdmu...

Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu

Amin Amin Ya Robbal'alamin....


notahati qaseh : Hati lagi jadi kuat bila bersama dengan SHAKLEE..




Perunding kesihatan Shaklee anda,

CIK QASEH

013-2629310 (SMS/CALL)

alyaa.zainal@yahoo.com

FB: Alyaa Zainal

ID : 1142263


No comments:

Post a Comment